Podjęto inwestycję, która polega na stworzeniu nowego odcinka drogi o długości 3,5 km. Projekt obejmuje wybudowanie nowych mostów, które będą przekraczać rzeki Oławę i Odrę, a także konstrukcję wiaduktów przy skrzyżowaniu z ulicą Wilczą i Wittiga. Ponadto rozszerzony zostanie węzeł drogowy na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Armii Krajowej oraz powstaną skrzyżowania z ulicami: Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Dzięki realizacji tych działań Aleja Wielkiej Wyspy w 2024 roku połączy dzielnice Krzyki, Biskupin i Sępolno.

Chociaż prace nad tym ambitnym projektem potrwają do maja, już teraz kierowcy mogą korzystać z prawie gotowej trasy o długości 3,5 km. Umożliwi to łatwiejszy wyjazd i wjazd na Wielką Wyspę. Całkowity koszt budowy Alei Wielkiej Wyspy wynosi ponad 260 milionów złotych, a środki na ten cel pochodzą z budżetu miasta.

Inwestycja ta ma na celu wprowadzenie znaczących zmian w komunikacji w tej części Wrocławia. Podróż do Tarnogaja, rejonu ul. Krakowskiej czy Gaju będzie krótsza, ponieważ nie będzie już konieczności przejeżdżania przez pl. Grunwaldzki czy pl. Społeczny. Nowa trasa ułatwi również dojazd do takich miejsc jak zoo, Hala Stulecia czy Stadion Olimpijski.

Nowo wybudowana Aleja Wielkiej Wyspy to 3,5 km drogi dla samochodów z wygodnymi chodnikami i trasami rowerowymi po obu stronach. W ramach projektu rozbudowane zostały węzły drogowe na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Armii Krajowej oraz powstały nowe skrzyżowania z ulicami Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza.