Planowany 5,5-kilometrowy szlak komunikacyjny, znany jako Aleja Północna, ma być końcowym etapem budowy śródmiejskiej obwodnicy we Wrocławiu. Trasa ta będzie punktem łączącym al. Jana Nowaka Jeziorańskiego z ulicą Kowalską. Biurokraci wprowadzili pewne modyfikacje do pierwotnej koncepcji, zdecydowali się na skrzyżowanie dwupoziomowe w bliskim sąsiedztwie centrum handlowego Korona i ulicy Krzywoustego. Z tego powodu możemy oczekiwać powstania znaczącego węzła drogowego.

We Wrocławiu od długiego czasu wyglądamy na ukończenie Alei Północnej. Planowana arteria komunikacyjna będzie miała długość 5,5 kilometra. Połączy kluczowe ulice miasta, takie jak Kamieńskiego, Redycką, Sołtysowicką i Krzywoustego, oraz nowo wybudowaną trasę pomiędzy ulicami Poprzeczną a Krzywoustego. Ulica zostanie zaprojektowana tak, aby miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z dodatkowymi pasami na skrzyżowaniach, co ma na celu ułatwienie manewrów kierowcom.

Planowane są rowerowe ścieżki wzdłuż Alei Północnej, które będą miały łączną długość 9,5 kilometra. Dodatkowo zostaną wybudowane chodniki dla pieszych o łącznej długości 9 kilometrów. W celu nadania drodze bardziej przyjaznego dla środowiska charakteru, planowane jest zasadzenie 3800 drzew i dziesiątków tysięcy krzewów. Trasa przebiega przez obszary otoczone Sołtysowickim Lasem od jednej strony i Doliną Rzeki Widawy z drugiej.

W ramach tego samego projektu zostanie wybudowany ważny wiadukt o długości 449 metrów, który umożliwi przejazd nad linią kolejową nr 143 bez konieczności czekania na przejazdach. Wiadukt ten będzie przystosowany do ruchu pojazdów wojskowych, ze względu na bliskość terenów wojskowych.

Informacje o zmianach wprowadzonych do projektu Alei Północnej uzyskał Michał Kurczewski, radny miejski reprezentujący Prawo i Sprawiedliwość. W swoim zapytaniu poruszył kwestie związane ze specyfiką połączenia Alei Północnej z ulicami Krzywoustego i Sobieskiego.

„Początkowo skrzyżowanie miało być jednopoziomowe, co budziło obawy związane z dużym natężeniem ruchu oraz istotną rolą drogi wyjazdowej z Wrocławia” – wyjaśnił Kurczewski w swoim zapytaniu.

W odpowiedzi, Wiceprezydent Wrocławia Michał Młyńczak zasugerował, że „zdecydowano o rozszerzeniu projektu”. Okazuje się, że Aleja Północna otrzyma bezkolizyjne, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Bolesława Krzywoustego. Aleja przejdzie nad poziomem drogi wyjazdowej prowadzącej do Warszawy oraz obok centrum handlowego Korona.