Pasażerowie korzystający z transportu miejskiego po zachodnich rejonach Wrocławia oraz linii aglomeracyjnych do Miękini i Kątów Wrocławskich mogą spodziewać się ciekawych zmian. Urząd Miejski Wrocławia, konkretnie Wydział Transportu, zainicjował nowy przetarg, który ma na celu wyłonienie przewoźnika odpowiedzialnego za obsługę tych linii. Przewoźnik ten nie tylko będzie musiał zagwarantować obsługę wybranych linii autobusowych przez sześć lat, ale również zakupić fabrycznie nowe pojazdy spełniające restrykcyjne wymogi stawiane przez Urząd.
Które linie będą obsługiwane przez nowe autobusy? Wybrany w przetargu podmiot będzie obsługiwał następujące linie miejskie: 101, 104, 117, 123, 137, 138 oraz 327. Poza tym zapewni również połączenia aglomeracyjne gminy Miękinia na liniach: 917, 923, 937, 938 i 948 oraz wybrane kursy na linii 909, która zapewnia transport pomiędzy Wrocławiem a Gminą Kąty Wrocławskie.
Nowinka dotyczy również uruchomienia nowej linii miejskiej 327, która będzie kursować od Kozanowa do Maślic, a w dni szkolne także do Pracz Odrzańskich. Taka zmiana umożliwi uczniom łatwiejsze dotarcie do placówki oświatowej na ulicy Białostockiej.
Wprowadzone zmiany nie ominą też pasażerów korzystających z linii aglomeracyjnych. Liczba kursów na liniach 938 i 948 zostanie zwiększona, co pomoże sprostać rosnącym potrzebom mieszkańców szybko rozwijającej się przestrzeni mieszkaniowej i przemysłowej w gminie Miękinia. W ramach dodatkowych kursów linii 948 wprowadzone zostanie połączenie przez centrum Wróblowic oraz Lutyni, co było postulatem mieszkańców tych miejscowości.
Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, podkreśliła konsekwentne i systemowe rozwijanie komunikacji aglomeracyjnej oraz wzmacnianie linii miejskich obsługujących zachodnie rejony miasta.
Co więcej, planowana jest ciekawa zmiana taboru. Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, a jedno na pięć będzie autobusem zeroemisyjnym. Autobusy te będą w pełni klimatyzowane i niskopodłogowe, umożliwiające podłączenie urządzeń przenośnych przez USB i korzystanie z Wi-Fi. Dodatkowo będą wyposażone w udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami sensorycznymi, a także w nowoczesny system informacji pasażerskiej i innowacyjne bramki liczące pasażerów. Te ostatnie, oprócz zliczania wsiadających i wysiadających, będą także rozpoznawały, czy do autobusu wsiadł pasażer z rowerem czy rodzic z wózkiem dziecięcym.