Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie, niewielu dni temu, otrzymało ostatnią z zestawionych 60 nowych jednostek tramwajowych typu Lajkonik II. Te nowoczesne pojazdy zostały zakupione na podstawie kontraktu zawartego z polskim oddziałem firmy Stadler. Rzecznik prasowy krakowskiego MPK, Marek Gancarczyk, poinformował, że najnowszy tramwaj przybył nocą na specjalnej lawecie do zajezdni w Nowej Hucie. Tam został z niej zdjęty i teraz jest przygotowywany do włączenia do codziennej eksploatacji na liniach tramwajowych.
Nowo zakupione tramwaje mają za zadanie zastąpić starsze modele wagonów o wysokiej podłodze. Wszystkie nowe Lajkoniki są trzyczęściowymi pojazdami niskopodłogowymi, posiadającymi cztery wózki jezdne. Są one częścią kontynuacji wcześniej produkowanej serii Tango Kraków Lajkonik. W konstrukcji tych pojazdów zastosowano drzwi wejściowe o szerokości większej niż standardowa (1400 mm), co ma zapewnić szybką wymianę pasażerów.
W każdym z tramwajów Lajkonik II jest miejsce dla 238 pasażerów, w tym 75 miejsc siedzących. Pojazdy są wyposażone w wiele udogodnień, takich jak klimatyzacja, automat biletowy, system informacji pasażerskiej i porty USB do ładowania smartfonów. Dwa z tych wagonów mogą jeździć bez sieci trakcyjnej dzięki innowacyjnemu systemowi, a pozostałe zostały zaprojektowane w taki sposób, że w przyszłości będą mogły skorzystać z tego rozwiązania.