Plany nowego wyglądu dla odcinka ulicy Pułaskiego, od skrzyżowania z ulicą Kościuszki do Małachowskiego, obejmują kompleksową przebudowę, włączając w to wymianę układów podziemnych. Po przeprowadzeniu tej gruntownej rewitalizacji, wszystko ma być nowe: asfalt, specjalnie wydzielone tory tramwajowe, ścieżki rowerowe, chodniki oraz przejścia dla pieszych z dodatkowymi przejazdami dla rowerzystów. Projektowanie tego ambitnego założenia powierzono firmie PBW Inżynieria, która zwyciężyła w przetargu.

Firma PBW Inżynieria została wyłoniona jako wykonawca projektu po drugim przetargu. W konkursie zgłosiła się ponownie jako jedyny oferent i zaproponowała cenę wynoszącą ponad 1,9 miliona złotych. Kwota ta obejmuje także koszt projektowania prac związanych z systemem MPWiK, ponieważ pod ziemią czeka mnóstwo zadań do wykonania.

Mimo że ten odcinek Pułaskiego to miejsce pełne starych rur i zagmatwanej sieci kabli, istnieje pilna potrzeba wymiany ceglanych rur kanalizacyjnych oraz żeliwnych sieci wodociągów, które datują się jeszcze na XIX wiek. Dodatkowo, pod ziemią znajdują się sieci elektryczne, gazowe, ciepłownicze i teletechniczne. Wszystkie te rzeczy są niezwykle istotne, ale dla osób korzystających z tego zdegradowanego fragmentu ulicy ważne jest przede wszystkim to, jak ta trasa będzie wyglądać w przyszłości.

Zgodnie z planem, nowe tory tramwajowe będą odseparowane i zabudowane tak, aby mogły po nich poruszać się autobusy i pojazdy uprzywilejowane. Po obu stronach ulicy zaplanowano chodniki o szerokości co najmniej 1,8 metra oraz dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Ruch pieszych i rowerzystów zostanie ułatwiony dzięki dwóm dodatkowym przejściom – po stronie północnej Małachowskiego i południowej Kościuszki.

W trakcie tworzenia projektu, firma PBW Inżynieria musi uwzględnić nie tylko warunki zabudowy i techniczne, ale także uzyskać aprobatę konserwatora zabytków. Muszą sporządzić m.in. projekt budowlany, wykonawczy oraz specyfikacje techniczne – wszystkie dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu na realizację przebudowy.

Przewiduje się, że projekt przebudowy będzie gotowy w drugiej połowie przyszłego roku.